Followers


Saturday, April 25, 2009

~Personaliti - AKU, DIA & MY BESFREN~

JULAI (AKU)

1) Sangat suka didamping
hmmm - rasanye cam aku lebih suka lone ranger... mungkin sbb dh biasa kut - kwn2 rapat pun xramai

2) Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki
Betul yg amatzzz... ini di akui ramai... termasuk boss aku sndr...hiks

3) Agak pendiam kecuali dirangsang
Pendiam disbbkan susah nk adapt dgn persekitaran...klu 1st time kenal..biasa org ingat somvong..

3) Ada harga dan maruah diri
Semestinye ~ ada bcampur ego sikit tp la ni rasa cam ego dh kurang sikit ~ahaks! ahaks!~

4) Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan
Aha,,,seboleh mungkin aku mmg xsuka menyusahkan org lain ... & xmarah bila disusahkan sbb mostly melibatkan kuarga...xkan aku nak marah or berkira kan dgn fam sndri....

5) Mudah dipujuk dan bercakap lurus.
Yes...mudah yg amatzzz..nampak no tel kt talian pun aku dh sejuk....

4) Sangat menjaga hati orang lain
Yea sedaya upaya.... tp hati aku xada saper pun nk jaga...

5) Sangat peramah
Klu aku dh kenal org tu mmg aku akan jd org super peramah...pok pek pok pek cam radio transistor buruk ~kekekek~

6) Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya
Emosi sgt mendlm tu camner???... mudah terluka?? iyer mmg- tp susahla aku nk tunjuk ala2 ego gitu.... klu tlsp jgak makna aku mmg dh xbole tahan la tu....

7) Berjiwa sentimental
kwang..kwang...kwang... ~yg sentimental susah nk kuar... yg tkuar jiwa brutal..hampeh!~

8) Jarang berdendam
Mmg jarang dendam tp klu dh benci ....aku akn benci sebenci2nye...

9) Mudah memaafkan tapi sukar melupakan
Dalam kes2 tertentu.... demi syang aku maafkan... tp selagi ada hayat aku xkan lupa

10)Tidak suka benda remeh-temeh
Kadang2 ler... kadang2 idak gak...ppuan la kata kan... ~hehehehe~

11) Membimbing cara fizikal dan mental
hmmmm....xada kut

12) Sangat peka, mengambil berat dan mengasihi serta penyayang
yup.. esp kt kuarga & org2 yg rapat dgn aku

13) Layanan yang serupa terhadap semua orang
Yup....esp thdp anak2 buah aku... wpun ada yg aku paling syg... tp depan anak2 buah aku yg lain...aku xkan
tunjukan sikap berlebih2 aku pada anak buah yg aku syg tu.. ~
aku sllu ckp yg kecik.. syg cara bdk kecik..yg dh besar syg cara dh besar~

14) Tinggi daya simpati
Tengok kes dulu... ~ahaks!~

15)Pemerhatian yang tajam
Iyer...Aku suka memerhati perangai org... ~ kekeke cam ler aku bagus sgt~

16) Suka menilai orang lain melalui pemerhatian
Yea.... tp jrg beitau org lain ttg penilaian aku tu...

17) Mudah dan rajin belajar
Xjgak kut... kdg lembab & malas jgk....

18) Suka Muhasabah diri
Hmmmm... adalah jgak.... kadang2..jarang2.. ~hehehe~

19) Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama
Nostalgia silam mmg best mana bole lupa kan..kan..

20) Suka mendiamkan diri
Klu org cam xsuka nk layan aku....aku diam ler....kang aku tergedik2...aku gak yg kecik ati...

21) Suka duduk di rumah
Yea betul..... rumahku surgaku.. ~ahaks!~

22) Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan
Yes... aku malas nak bergerak... sllu calling2 bestfren aku dtg or tido kt umah..

23) Tidak agresif kecuali terpaksa
Aha...spesis slow sikit & kdg perlu dipaksa....

24) Lemah dari segi kesihatan perut
Yang ni paling xmenahan - Dr Fadzilah ni cam tetau je problem aku ~ahaks!~

25) Mudah gemuk kalau tak kawal diet
Yang ni pun tepat skali... kena diet seumur idup...

26) Minta disayangi
Oleh org yg aku suka je... tp klu aku xsuka aku xpot pun...

27) Mudah terluka hati tapi lambat pulih
Iyer... lambat pulih psl sllu ada imbasan ~ahaks!~

28) Terlalu mengambil berat
OK la tp idak ler terlalu...kang org kata over plaks...

29) Rajin dalam membuat kerja
Tengok mood kut...

Kebetulan byk gak persamaan personaliti aku dgn kajian yg dibuat oleh Dr Fadzilah Kamsah...

Meh kita tengok bagaimana personaliti 'DIA' n my bestfren... kebetulan derang bdua lahir dlm bulan yg sama...

OKTOBER (DIA & MY BESTFREN)

1) Suka berbual
Dia ~ kdg2... depends on mood
besfren ~ suka mencecer cm aku jgak ~ahaks!~

2) Suka orang yang sayang padanya
Dia ~ Nope, kdg mcm xbrapa suka je... ~huhuhhuhu~
besfren ~ Mesti ler suka tp org plaks cam xbrapa nk syg kt dia... ~ sian kwn aku ni cm aku jgak....~

3) Suka ambil jln tengah
Dia ~ nak telan xbole & xluah pun xbole... bukan jln tgh diambil tp jln membisu..... ~sob! sob! sob!~
Besfren ~ Aku xtau

4) Sangat menawan & sopan santun
Dia - Dh tentu ler dia sgt menawan ati aku ..... ~ahaks! ahaks!~ sopan santun??? biasa2 je kut...
besfren ~ Pandai amik ati org tua... sopan santun - biasa2 je

5) Kecantikan luar & dalam
Dia ~ kecantikan luar - dh aku suka klu xensem pun aku kata ensem..klu ensem tlbh la lagi.... dalaman?? average ler...tidak buruk & idak jgak cantik sgt ~huhuhu memandai je aku...~
Besfren ~ sederhana both luar n dlm...

6) Tidak pandai berbohong & berpura-pura
Dia ~ Kata dia ler.... aku kata 'no comment' ..
Besfren~ jns yg straight forward

7) Mudah rasa simpati?
Dia ~ mmg mudah simpati tp kat org len la ~ie kt akak gerai ler.. kt org langgar keter ler~ ... kat aku???? hmmmm....
besfren ~ Iyer...berhati lembut

8) Baik dan mementingkan kawan
Dia ~ Baik -Yes, Pentingkan kawan - klu aku dikira dlm gol kawan...rsa cam xpenting pun... ~sob! sob! sob!~
besfren ~ Baik - Yes, pentingkan kwn - yes

9) Sentiasa berkawan
Dia ~ Yes
besfren ~ Yes

10) Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama
Dia ~ Yes sensitip yg amatzzz...merajuk xlama???? yea ampunnnnn....
besfren ~ hati mudah terusik - yes, merajuk xlama xpasti....sbb dgn aku dia xpenah merajuk pun..xpernah skali kita org sentap to each other...

11) Cepat marah
Dia ~ Yes... tp xtunjuk.....
besfren ~ Yes... sedikit hangin

12) Macam pentingkan diri sendiri
Dia~ Salah... pentingkan org lain lbh dr diri sendiri...
besfren ~ Salah... dia sllu mmikirkan org lain lbih dr diri sendiri

13) Tidak menolong orang kecuali diminta
Dia ~ klu xmintak tlg tu xtau ler.... tp klu mintak tlg tu dia ok... kecuali klu dgn aku je.... ~sob! sob! sob!~
besfren - tidak tepat sama skali... sgt suka menolong org....

14)Suka melihat dari perspektifnya sendiri
Dia ~ Yes....suka wat tanggapan sndr esp kt aku...
besfren - Kdg2

15) Tidak suka terima pandangan orang lain
Dia ~ Tak dlm semua keadaan...
besfren ~ tak ler....

16) Emosi yang mudah terusik
Dia ~Mmg sSensitip yg amatzz....
besfren - biasalah ...ppuankan...

17) Suka berangan & pandai bercakap
Dia ~ suka berangan?? mungkin la...berangan nak kaya....berangan nak kawin dgn aku ..ooppss!!! ke aku yg brangan nk kawin dgn dia ~huhuhuhu~ ..pandai bckp??mmg pun sbb kerja dia mmg bckap.... ~heheheh~ ...personal kalu - aku rs cm xbrapa kut
besfren ~ suka berangan?? mjadi sgt klu bjumpa dgn aku... aku kan suka brangan mengarut.. ~hahahah~ pandai bckp?? average kut

18) Emosi yang kelam kabut
Dia ~ Yes...Kelam kabut lagi berserabut ....aku dpt merasakan... sian bf aku ni... ~huhuhhuh~
besfren ~ still under cntrl...hiks

19) Daya firasat yang sangat kuat (terutamanya perempuan)
Dia - xtau plaks... xpernah citer pun psl firasat2 nih...
besfren ~ mmg suka berfirasat tp jrg betul ~ahaks!~

20) Suka melancong
Dia ~ Mcm tak je...
besfren ~ Yes

21) Bidang sastera & seni
Dia ~ Rasa mcm x je...
besfren - Tak jgak

22)Pengasih, penyayang & lemah lembut
Dia ~ Yes ... tu yg buat aku suka kt dia dlu....
bes€fren - yes tp pat lemah lembut tu idak...dia biasa2 je..

23) Romantik dalam percintaan
Dia ~ Dgn aku idak...dgn org lain xtau ler plaks... ~huhuhuhu~
besfren ~ i dont think so...

24) Mudah terusik hati & cemburu
Dia ~ Mudah terusik aka sensitip - yea... cemburu?? ntah aku rasa dia xeran lnsg kt aku.... ~sob! sob! sob!~
besfren ~ mudah terusik yea... cemburu pun yea..

25) Ambil berat tentang orang lain
Dia ~ Aha ambil berat kut tp kt org lain le bukan aku.... saper la aku ni kan ....mcm melukut ditepi gantang... sedih! sedih! sedih!
bestfren ~ Yes.. ambil berat sgt orgnye...klu aku ni kdg2 dia treat aku cam adik dia ~ tu beza ank sulong dgn anak xbrapa nak bongsu ni...kekeke~

26) Suka kegiatan luar
Dia ~ Yes tp aku rasa lama dh dia tinggal kan... xada kesempatan kut... bz..bz..bz...
besfren ~ dia ni ada ke kegiatan luar... cam xada je...


27) Orang yang adil
Dia ~ Adil la kut... hiks
besfren - xpasti...yg aku xtau dia tegas...

28) Boros & mudah dipengaruhi persekitaran
Dia ~ boros?? mungkin ...pada suatu ketika.... mudah dipergaruhi persekitaran - xkut
besfren - Yes....tensen kalu shopping..... stress kalu shopping... samo sajork dgn den...xmudah dipengaruhi


29) Mudah patah semangat
Dia~ Yes... Yes....Yes.... alkisahnye...xyah citer ler...
besfren - Kadang2...

Agak2 klu mengikut kajian yg dibuat oleh Dr Fadzilah Kamsah... aku sesuai dgn 'DIA' atau aku lebih sherashi dgn bestfren ku....

No comments: